POHYBOVÉ AKTIVITY VHODNÉ PRO

děti s opožděným psychomotorickým vývojem

děti s odkladem školní docházky

děti, které mají potíže s psaním, čtením, počítáním

děti, které prošly vývojovým traumatem

neklidné, plačtivé děti

děti s vývojovou dysfázií

PROČ POHYBOVÉ AKTIVITY?

pohyb nás provází od narození

malé pohyby se pojí s velkými pohyby

pohyb probíhá i tam, kde to není patrné, v myšlení, představivosti, činnosti mozku

pohybem rozvíjíme fyzickou i psychickou stránku dítěte, podporujeme jeho vývoj a rozvoj

děti pohybem objevují okolní svět pomoci hry, dotyků, gest

pohyb je pro dítě v raném věku nejdůležitějším prostředkem vývoje osobnosti

jemně motorické schopnosti se kterými úzce souvisí rozvoj řeči jsou podstatnou součástí pohybových aktivit

básničky a říkanky, melodické zvuky, řeč, pohyb a rytmus ideálně propojeny rozvíjejí děti po všech stránkách

CO PŘINÁŠÍ POHYBOVÉ AKTIVITY?

vhodná příprava k předškolnímu vzdělávání

lepší soustředění a pozornost nejen při učení

podpora zrakového a smyslového vnímání

podpora zdravého motorického vývoje

podpora řečí a rytmizace

procvičování jemné motoriky

 procvičování hrubé motoriky

 podpora školní zralosti, příprava na snadné učení

 podporují rovnováhu a propojení hemisfér, potřebné k efektivnějšímu učení

uvolnění primárních reflexů, které způsobují problémy v chování a učení uvolnění emocionálních příčin a raných traumat

pohybem těla se uvolní emocionální bloky a otevře se cesta k integraci, děti tak mohou obnovit svůj vnitřní klid

větší kontrola nad svými emocemi

sociální dovednosti posílení sebevědomí a vnímání sebe

relaxační a dechová cvičení snižuje hladinu stresu a agresivity relaxace uvolnění těla a mysli, zklidnění a harmonizace dítěte vedené formou hry a pohádkového cvičení

Petra Fritsch, O-Poruba
775 234 669,pohybemrosteme@seznam.cz, 2016
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma!